Wczytuję...

Kształtowanie kampusu przyszłości: Międzynarodowi studenci pracujący na rzecz kampusu neutralnego dla klimatu

Body

Dziewięciu studentów studiów magisterskich z siedmiu uniwersytetów członkowskich ECIU spotkało się na kampusie Politechniki Hamburskiej (TUHH) w dniach 28-29 marca 2022 roku. Studenci ci podjęli wyzwanie Uniwersytetu ECIU "Kampus neutralny dla klimatu w Europie".

30 mar. 2022
Uczący się

Sześciomiesięczny format Wyzwania Strategicznego (Strategic Challenge) wiąże się z pisaniem pracy magisterskiej, a więc łączy pracę nad wspólnie opracowanym wyzwaniem z indywidualnymi badaniami naukowymi i pisaniem prac dyplomowych. Studenci pracują razem już od lutego, aby opracować pomysły na ograniczenie emisji CO2, zwiększyć świadomość behawioralną studentów i pracowników uczelni oraz opracować propozycje unikania "greenwashingu". Teraz wszyscy poznają się osobiście: studenci z Uniwersytetu w Trento (Włochy), Uniwersytetu w Aveiro (Portugalia), Uniwersytetu w Linköping (Szwecja), Politechniki w Kownie (Litwa), Uniwersytetu w Stavanger (Norwegia), Dublin City University (Irlandia) i Politechniki w Hamburgu (Niemcy) spotkali się na dwa dni w TUHH. Uczestniczyli w prezentacjach, warsztatach integracyjnych i wspólnych pracach.

TUHH opracował i promuje Strategiczne Wyzwanie ECIU, jakim jest kampus neutralny dla klimatu. Wiceprezes TUHH ds. akademickich, prof. Kerstin Kuchta, podkreśla znaczenie zaangażowania studentów: "Studenci stanowią dla uczelni wzór do naśladowania, jak radzić sobie z wyzwaniami społecznymi. Główną ideą tego wyzwania jest zapobieganie zmianom klimatycznym i przeciwdziałanie konsekwencjom, które nas czekają".

- Jesteśmy podekscytowani zaangażowaniem studentów i ich wkładem w ten wizjonerski projekt. Wymiana pomysłów i doświadczeń na poziomie europejskim jest inspirująca dla wszystkich zaangażowanych" - mówi dr Nadine Stahlberg, koordynatorka Strategic Challenge. "Cieszymy się, że możemy prowadzić Strategic Challenge w TUHH. Oferuje ono studentom nowatorską możliwość napisania pracy magisterskiej oraz wyjątkowe doświadczenie edukacyjne.

Celem jest współpraca w oparciu o podejście pedagogiczne Challenge-Based Learning (CBL). CBL to innowacyjna forma nauczania promowana przez Uniwersytet ECIU, której celem jest skłonienie studentów do pracy nad rzeczywistymi problemami, a tym samym udzielenie naukowych odpowiedzi na potrzeby społeczne.

Image